Ga direct naar inhoud

ContentLab Customer Experience

Klanten willen geen ongeïnspireerde beleving. Wil je weten hoe je een hoge customer experience kan bieden? Kom dan naar ons ContentLab op dinsdag 28 juni om 14.00 uur in HNK Den Haag.

Customer experience is nodig omdat de meeste klanten verschillende kanalen dwars door elkaar heen gebruiken. Ze vergelijken producten en downloaden kortingsbonnen via de app. Of snuffelen in de winkel en gebruiken daar digitale hulpmiddelen, zoals een advies-, bestel- of betaalzuil. En vragen vervolgens in de winkel of het product thuis bezorgd kan worden. Fysiek en digitaal smelten zo steeds meer samen. 

Met de juiste boodschap voor elke fase van de klantreis via de juiste kanalen, die gebaseerd zijn op goede kanaalformules, kun je een betere customer experience realiseren. De content en kanalen moeten dan ook beschikken over de juiste kanaal- en contentinstrumenten. Voorbeeld van een kanaalinstrument zijn een zoekmachine, CRM-systeem of een broken-link checker. Van contentinstrumenten zijn dat een contentkalender, taalpaspoort of de contentarchitectuur.

Content- en kanaalinstrumenten maken en betere customer experience binnen de wereld van fygitalisatie mogelijk. Ze zijn nodig om integraal -over alle kanalen, de frontoffice én de backoffice heen- in samenhang te communiceren met klanten en hen service te verlenen. Zo beleven klanten in alle aangeboden kanalen een geïntegreerde en een consistent merk- en klantervaring (CX).

In het ContentLab op 28 juni 2022 van 14.00 uur tot 16.00 uur gaan we samen met jou en andere deelnemers aan de slag. Waarbij we uitgaan van eerst de boodschap en dan het kanaallandschap. We presenteren tijdens het ContentLab ook de content- & kanaalinstrumenten.
Het programma:

  • Praktische uitleg van fygitalisatie in relatie tot content- en kanaalinstrumenten.
  • Samen, op basis van een persona en de propositie van een fictieve organisatie, een klantreis uitwerken.
  • Welke boodschap is nodig om de klant te verleiden om de klantreis te laten doorlopen?
  • Welke kanaalformules en instrumenten zijn nodig om de klantreis zonder enig obstakel tot een goed einde te brengen?

Doel is een praktisch product op te leveren dat je thuis direct in de praktijk kan brengen.
Je bent van harte welkom in het ContentLab van Data Direction in HNK Den Haag op 28 juni 2022. Als je je nu aanmeldt staat er vanaf 13.00 uur een lunch voor je klaar.




Meld je nu aan

Meld je nu aan voor de ContentLab workshop. Let op: We willen graag dat elke deelnemer zich comfortabel voelt en kennis en ervaring kan delen met collega's van andere organisaties. Om die reden kunnen medewerkers van communicatie- of marketingbureaus, (ICT-)consultancy bedrijven en zzp-ers niet deelnemen.