Ga direct naar inhoud

Een nieuwe portal en een omnichannel framework voor de interne communicatie van Ahold Delhaize

Het platform wat door de verschillend merken in Nederland werd gebruikt als informatie- en werkomgeving werkte niet optimaal. Het platform kende veel storingen en bood te weinig functionaliteit.

Het publiceren van content was frustrerend en zeer tijdrovend waardoor het werd gezien als een slecht functionerend platform. De regelmatige uitval van het portal had een grote impact. Zo kon er niet meer gecommuniceerd worden met winkels en andere vestgingen. Daarnaast werkte het zoeken niet en waren er geen sociale/interactie mogelijkheden (zoals reactie op berichten). Er was geen ondersteuning voor mobiel of tablet en geen mogelijkheden om snel formulieren / vragenlijsten / etc. te ontwikkelen.

Van onduidelijkheid naar geïntegreerde kanalen

Na het inventariseren van de behoefte is een integrale audit op het bestaande platform uitgevoerd.

Op basis daarvan is in deepdive- en werksessies de opzet van de nieuwe portal inclusief ontwikkelplan uitgewerkt. Ook voor de koppeling van de backoffice-systemen, de autorisatiestructuur en de metadata structuur waaronder het targetingmodel. Vervolgens is met een Agile aanpak de nieuwe portal ontwikkeld en geïmplementeerd en de content ontwikkeld of gemigreerd van alle bestaande kanalen en middelen en applicaties. En zijn employee journeys ingericht. De nieuwe portal is de hoeksteen van de nieuwe interne omnichannel strategie.

Medewerkers echt verbinden

Het resultaat was een snelle, informatieve en interactieve interne portal waarop alle communicatie tussen hoofdkantoor en de winkels en tussen winkels onderling en met en tussen alle medewerkers plaatsvindt.

De vindbaarheid van de juiste informatie, gebruiksvriendelijkheid, snelheid en beschikbaarheid en de single sign on toegang tot alle backoffice applicaties zijn een grote pre. Dankzij het nieuwe interne omnichannel- framework (leidinggevende, magazine en de nieuwe interne portal) wordt er veel sneller en vooral beter met en tussen hoofdkantoor en de winkels en onderling tussen de winkels en medewerkers gecommuniceerd. Werken met een integrale verbetercirkel heeft ervoor gezorgd dat door medewerkers gesignaleerde verbeteringen snel worden doorgevoerd.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem dan nu contact met ons op >