Ga direct naar inhoud

Geïntegreerde content- marketing en één marketingcommunicatie-organisatie voor Fontys

Er is bijna geen hogeschool die zich niet profileert als de enige echte kennispartner in de eigen regio of die flexibiel onderwijs, digitalisering, persoonlijk, maatwerk, etc. belangrijk vindt.

Dienst M&C van Fontys besefte dat het anders moest en had, in nauwe samenwerking met de communicatieafdelingen van de 29 instituten, gewerkt aan een onderscheidende positionering. Er was echter sprake van een ‘papieren werkelijkheid’ omdat de executiekracht ontbrak. Ook waren er geen instrumenten zoals een contentkalender om de gehele workflow ‘van idee tot en met realisatie en het meten van effect’ te ondersteunen.

Eén marketingcommunicatie-organisatie

Als basis voor het duurzaam gaan realiseren van één onderscheidende positionering zijn samen met de betrokken professionals twee stappen uitgewerkt.
  • De eerste stap was gericht op het versterken van de rol van de dienst M&C door de experts in juiste rol en plek, met de juiste instrumenten en systemen, in stelling te brengen. 
  • De tweede stap was gericht op met en binnen de 29 instituten een goed samenwerkingsmodel te implementeren.
  • Voor de Fontys-brede samenwerking werd het concept van expertise tafels geïntroduceerd. Een Agile samenwerking met duidelijke taken, rollen en een workflow om de Fontys-brede marketingcommunicatie projecten samen uit te voeren.

Hogescholen blijven groeien. Maar hoe maakt een student, los van de studiekeuze, nu een keuze voor een specifieke hogeschool? Alle hogescholen vertellen hetzelfde verhaal, dat maakt het kiezen heel erg moeilijk. Lees meer

Piketpalen zijn stevig geslagen

Er is gewerkt aan de start van een Agile werkwijze binnen de dienst M&C en het gaan gebruiken van nieuwe tooling voor contentplanning en samenwerking. De positionering is verankerd door 4 focusgebieden te vertalen naar krachtige contentthema’s. De basis is gelegd voor regie op contentacties zodat er beter ingespeeld kan worden op de behoefte van de doelgroep en de actualiteit. En als het gaat om efficiency naar een optimale afstemming tussen de content en de in te zetten doelgroepgerichte kanalen en het sneller beschikbaar stellen en (laten) delen van content.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem dan contact met ons op >