Robeco
Toegepaste expertise
Contentstrategie
Kanaalstrategie

Positionering als thought leader dankzij een nieuwe contentstrategie voor Robeco

Het bereik van de content was onvoldoende, waardoor de content niet het gewenste rendement opleverde. Robeco communiceerde op allerlei manieren en vanuit allerlei verschillende afdelingen met klanten. Maar Robeco was niet tevreden met de resultaten. Het ontbrak aan een gezamenlijke contentaanpak, er was onvoldoende overzicht en geen gemeenschappelijke strategie voor de dienstverlening aan de verschillende klanten. Daarnaast wilde Robeco de consumentenmarkt beter aanspreken. De content moest deze strategische wijziging ondersteunen.

Robeco als autoriteit voor vermogensbeheer

Met workshops en interviews gaf Data Direction de stakeholders direct inspraak in het uitwerken van de nieuwe contentstrategie. Een contentstrategie gericht op het zijn van ‘thought leader’ en een aantal kernthema’s: ‘pensioen’, ‘duurzaamheid’ en ‘kwantitatief beleggen’.
De contentstrategie was het vertrekpunt voor de contentmanagementorganisatie (CMO) die de nieuwe positie als thought leader moest voeden waardoor klanten en potentiële klanten dat ook zo zouden gaan zien. In de contentstrategie hebben we beschreven wat nodig is om content voor de verschillende kanalen te maken en te onderhouden: onder andere rollen, taken en processen. Daarnaast is ook een contentplanning en een contentarchitectuur opgeleverd.

Bereik website in een jaar verdubbeld

Robeco wordt dankzij de CMO en andere projecten in die periode door 94% van de klanten gezien als kennisdeler. Klanten zien het bedrijf bovendien als autoriteit op het gebied van kwantitatief beleggen en duurzaamheid.
Het aantal op de website gelezen artikelen en bekeken video’s verdubbelde in een jaar. Content en contentmarketing staat bij Robeco op de kaart. De nieuwe CMO creëert, publiceert en distribueert de content voor de verschillende kanalen en is een geoliede machine. De doorlooptijd is kort en learnings worden snel opgepakt.

Weten wat jouw organisatie kan bereiken als thought leader?
Neem dan contact met ons op