Vereniging Eigen Huis
Toegepaste expertise
Contentstrategie
Kanaalstrategie

VEH en goede dienstverlening

Vereniging Eigen Huis (VEH) behartigt de belangen van eigenwoningbezitters en bedient bijna 700.000 leden met informatie, advies en diensten op het gebied van eigenwoningbezit (kopen, verkopen, wonen). De organisatie beschikt over een schat aan informatie op woongebied. Voor ledenbinding is het van belang dat VEH de juiste informatie beschikbaar heeft voor de leden en voor potentiële nieuwe leden. Daarom wil VEH haar organisatie op een meer vraaggestuurde manier inrichten.

Klantgerichte dialoog 

Data Direction heeft direct een webredacteur geleverd om te helpen met het beheer van de bestaande website. Het doel daarvan was om de kwaliteit op de website te borgen. Daarnaast hebben we een plan opgesteld met een strategische aanpak van de inzet van sociale media. In dat plan staat onder meer beschreven hoe VEH op de juiste manier de dialoog kan aangaan met de verschillende doelgroepen in het ledenbestand.

Intussen heeft Data Direction ondersteund bij het creëren van draagvlak in de organisatie om te zorgen dat de omslag naar vraaggestuurd (in alle kanalen) ook echt zou worden geborgd in de organisatie. Het betekent namelijk nogal wat om het hele informatie-aanbod zo te structureren (en te metadateren) dat de klant die informatie vanuit zijn eigen belevingswereld én in het kanaal van voorkeur kan opvragen en consumeren. 

Kanaalonafhankelijk vs kanaalspecifiek 

De nieuwe contentorganisatie is verantwoordelijk voor het verzamelen, ontwikkelen, metadateren, laten valideren, publiceren en beheren van content voor alle communicatiekanalen. Er wordt een efficiëntieslag gemaakt door de content kanaalonafhankelijk te creëren en vervolgens kanaalspecifiek te publiceren. Alleen met een vast afsprakenkader en formats gaat het vervolgens lukken om alle (potentiële) leden via alle media/kanalen consistent, op maat en integraal te bedienen.
 

Weten hoe jij je klantgerichtheid kunt versterken?
Neem dan contact met ons op