a.s.r.
Toegepaste expertise
Contentstrategie
Kanaalstrategie

Betere informatievoorziening voor adviseurs en meer vertrouwen bij klanten voor a.s.r.

De financiële crisis heeft alle financiële dienstverleners wakker geschud. a.s.r. realiseerde zich dat er meer moest gebeuren dan ‘de klant centraal stellen’ om het vertrouwen van klanten te herwinnen en te behouden. a.s.r. wilde haar klanten integraal en consistent via alle kanalen - ook via de adviseurs - in begrijpelijke taal informeren over de eigen financiële situatie en wat de risico’s zijn bij bepaalde gebeurtenissen of actualiteiten. 
Wat Data Direction betreft gaat dit vooral over content. Het is de belangrijkste factor voor het laden van de (merk)waarden en het beeld dat klanten van a.s.r. hebben/krijgen.

Adviseurs zijn doelgroep in de contentstrategie

Vanuit dat nieuwe klantperspectief en het besef dat de adviseur een cruciale rol speelt in het contact met klanten heeft Data Direction met vertegenwoordigers van de verschillende centrale bedrijfsfuncties en een groep adviseurs gewerkt aan:

  • inzicht in de beschikbare informatie: omvang, aard en kwaliteit;
  • het bepalen van de informatiebehoefte;
  • het vaststellen van de uitgangspunten voor de informatievoorziening;
  • het procesmatig borgen van informatievoorziening aan de adviseur in het klantproces én de samenhang met de informatie die via de andere communicatiekanalen op de markt komt.

Adviseurs hebben eigen expertise

In de nieuwe contentstrategie zijn de adviseurs een apart doelgroepsegment en dat levert een aantal voordelen op.

  • Adviseurs ontvangen proactief informatie over hun expertisegebieden die direct toepasbaar is in verkoopgesprekken.
  • Adviseurs krijgen ondersteuning met een flexibel (couleur locale) webformat in de online-communicatie met hun klanten.
  • De informatiebehoefte van de adviseurs wordt procesmatig geborgd waardoor hun informatie altijd consistent is met corporate informatie. 


Adviseurs worden gesegmenteerd op basis van de rapporten van Verkoop. Dit is input om de informatievoorziening aan adviseurs te verbeteren. En zo is de verbetercirkel ook rond.


Weten wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem dan contact met ons op