Adviseurs zijn doelgroep in de contentstrategie
Vanuit dat nieuwe klantperspectief en het besef dat de adviseur een cruciale rol speelt in het contact met klanten heeft Data Direction met vertegenwoordigers van de verschillende centrale bedrijfsfuncties en een groep adviseurs gewerkt aan:
- inzicht in de beschikbare informatie: omvang, aard en kwaliteit;
- het bepalen van de informatiebehoefte;
- het vaststellen van de uitgangspunten voor de informatievoorziening;
- het procesmatig borgen van informatievoorziening aan de adviseur in het klantproces én de samenhang met de informatie die via de andere communicatiekanalen op de markt komt.
Adviseurs hebben eigen expertise
In de nieuwe contentstrategie zijn de adviseurs een apart doelgroepsegment en dat levert een aantal voordelen op.
- Adviseurs ontvangen proactief informatie over hun expertisegebieden die direct toepasbaar is in verkoopgesprekken.
- Adviseurs krijgen ondersteuning met een flexibel (couleur locale) webformat in de online-communicatie met hun klanten.
- De informatiebehoefte van de adviseurs wordt procesmatig geborgd waardoor hun informatie altijd consistent is met corporate informatie.
Adviseurs worden gesegmenteerd op basis van de rapporten van Verkoop. Dit is input om de informatievoorziening aan adviseurs te verbeteren. En zo is de verbetercirkel ook rond.