De Connectie
Toegepaste expertise
Kanaalstrategie
Klantreizen

Servicegericht

De Connectie is opgericht door de gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden. Samen zijn de drie gemeenten eigenaar en opdrachtgever. De Connectie richt zich op de bedrijfsvoering van de gemeenten, waardoor zij zich volledig kunnen richten op de ruim 230.000 inwoners, bedrijven en toeristen die wonen, werken en recreëren in de drie gemeenten. Daarnaast levert De Connectie ook producten en diensten aan zestien andere organisaties. De Connectie wil een servicegerichte organisatie zijn.

Klant centraal

Data Direction heeft de vraag gekregen mee te denken en te werken om van De Connectie een servicegerichte organisatie te maken waarbij elke klant (medewerkers van de opdrachtgevers) centraal staat. Op basis van verschillende analyses hebben wij samen met de medewerkers van de drie gemeenten een visie en een strategie ontwikkeld die vervolgens voor het grootste deel zijn geïmplementeerd. Enkele resultaten: 

  • de producten- en dienstencatalogus is ingebed in een portal;
  • een klantcontactregistratiesysteem, inclusief kennisbank voor de klantadviseurs van de Frontoffice, opgezet en in praktijk gebracht;
  • klantreizen en klantprocessen volledig uitgewerkt zodat de dienstverlening aan medewerkers vlekkeloos verloopt;
  • een verbetercirkel ingericht om de dienstverlening op basis van KPI’s factbased en continu te kunnen optimaliseren. 

Resultaat

De dienstverlening van De Connectie is efficiënt, kwalitatief en kostenbewust, waardoor de klanttevredenheid kan worden verhoogd.  De medewerkers van de gemeenten en andere opdrachtgevers kunnen zich voor 100% richten op hun inwoners, ondernemers en toeristen.

Wil jij ook een effectieve en efficiënte dienstverlening voor tevreden klanten? Neem
Neem dan contact met ons op