Gebruik je verschillende kanalen, dan is een integrale samenhang daartussen onmisbaar voor een naadloze, consistente en persoonlijke klantbeleving. Het is de sleutel tot een hogere klanttevredenheid.
Wat houdt integrale samenhang tussen je kanalen in?
Sluiten je kanalen naadloos op elkaar aan, dan ervaart een klant er geen drempels tussen – waar ook in de klantreis. Hierdoor bieden ze samen een vloeiende, consistente en coherente klantbeleving. Zo benut je ieder kanaal optimaal, en vervullen ze elk een unieke, belangrijke rol binnen het geheel. In vier stappen zorg jij voor een integrale samenhang.
Waarom zou je werken aan integrale samenhang?
Harmonie tussen je kanalen leidt tot een hogere klanttevredenheid. Bovendien: om integrale samenhang aan te brengen, is overzicht en inzicht nodig – ook dát is waardevol.
- Je ziet direct welk kanaal overbodig is, of waar juist ruimte ligt voor een nieuw kanaal.
- Je hebt alles in handen om individuele kanaalformules (richtlijnen voor de doelgroep, structuur, onderwerpen en stijl van een kanaal) uit te werken.
- Je kunt direct ingrijpen bij (dreigende) kanaalwildgroei.