Artikelen

Alle onderwerpen die behandeld worden in de whitepaper 'De keten van de glimlach' over de medewerker- en klantcontactstrategie.
Contactstrategie

Doel van de medewerker- en klantcontactstrategie is toegewijde medewerkers waarde laten toevoegen aan ieder contact tussen klant en organisatie. Door zekerheden – aan alle doelgroepen en alle medewerkers – te bieden, ontstaat er vertrouwen en een gevoel van betrouwbaarheid. Dat draagt bij aan een hogere betrokkenheid  waardoor elk contact waardevol is: vóór klant en vóór medewerker. 


Wil je weten hoe je invulling geeft aan jouw medewerker- en klantcontactstrategie? Download dan onze whitepaper DE KETEN VAN DE GLIMLACH.


De klant is koning – toch?
Behandel iedere klant met respect. Dat wil niet zeggen dat je over je heen moet laten lopen. Luister naar ontevreden klanten en blijft kalm. Dat kalmeert meestal. Als het kan – overheid en zorg kunnen dat niet – kies dan voor klanten en prospects die bij je passen.
26 februari 2024 - 1 min
Contactstrategie
Luister goed en rustig naar een klant die niet tevreden is. Daar leer je van.
Hoe techreuzen en grote bedrijven een eerlijk digitaal beleid kunnen voeren
Niet alleen gebruikers, ook grote bedrijven zélf hebben baat bij een eerlijk digitaal beleid. Vijf tips hoe je een transparant digitaal beleid kan voeren. Zo zullen je klanten zich aan je blijven verbinden.
15 januari 2025 - 3 min
Contactstrategie
Cookies
Model: Sterk werkgeversmerk
Een sterk werkgeversmerk trekt talent aan én verhoogt betrokkenheid. Je wilt vooral dat medewerkers zich verbonden en gemotiveerd voelen. Daarvoor is het belangrijk dat ze autonomie en eerlijke kansen krijgen: hoe beter jij voor ze zorgt, hoe trotser ze zijn om bij je te werken. Dat enthousiasme stralen ze vervolgens uit, wat jouw werkgeversmerk versterkt. Gevolg: een betere positie op de arbeidsmarkt.
21 juli 2025 - 2 min
Contactstrategie
Model: Sterk werkgeversmerk
Hoe help ik klanten in 1x goed?
Door de aandachtspunten van het model in 1x keer goed in kaart te brengen ben je in staat alles en op een rij te zetten: weet je wat je nog moet doen om klanten in één keer te kunnen helpen. Ook ken je dan de aanpak en de kosten.
22 juli 2025 - 2 min
Contactstrategie
Model om vast te leggen hoe klanten in 1x goed geholpen worden
Blije medewerkers, blije klanten
Een tevreden klant is mooi. Maar een enthousiaste klant? Die is nog waardevoller. Want die vertelt over je op verjaardagen, op LinkedIn en in reviews. De snelste weg naar enthousiaste klanten loopt via je medewerkers. Als je intern het verschil maakt, merk je dat extern. Wij noemen dat de keten van de glimlach. En daar hoort een heldere medewerker- en klantcontactstrategie bij.
23 juli 2025 - 2 min
Contactstrategie
De kracht van de belofte aan medewerkers en aan klanten
Zekerheden voor je klant
Een sterke klantrelatie draait om vertrouwen. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn, ongeacht het moment, kanaal of de contactpersoon. Zekerheden bieden rust, richting en duidelijkheid. Maar alleen als je ze serieus neemt én waarmaakt. Dat vraagt om een klantcontactstrategie die organisatiebreed wordt gedragen.
23 juli 2025 - 2 min
Contactstrategie
Zekerheden voor klanten
Zekerheden voor medewerkers
Goede medewerkers zijn schaars. Organisaties zetten daarom vol in op betrokkenheid, autonomie en groei. Maar wat ze vaak over het hoofd zien: zekerheden. Daarmee geef je je medewerkers houvast, vertrouwen en perspectief. Resultaat? Ze presteren beter en blijven (langer) bij je.
23 juli 2025 - 1 min
Contactstrategie
De kracht van de belofte
Benieuwd naar verdere inzichten, of hulp nodig bij joúw unieke vraagstuk?
Neem contact op