Artikelen

Alle strategische, tactische en operationele onderwerpen die in whitepaper contentstrategie staan. En samen de KISS CODE vormen
Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.


Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
13 november 2024 - 2 min
Contentstrategie
Grafiek met stijgende lijn dankzij een goede positionering van de onderwijsinstelling
Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. Dat vereist een goede communicatie op maat door energieleveranciers en gemeente. Met als doel het realiseren van gedragsverandering en investeringen.
26 juni 2024 - 4 min
Contentstrategie
Windmolens
Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
23 april 2025 - 4 min
Contentstrategie
DNA
Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
18 juni 2025 - 2 min
Contentstrategie
Contentstrategie
Model: Je klanten vinden en vasthouden
Je klanten duurzaam aan je binden: elke organisatie wil het, maar het klinkt makkelijker dan het is. Het vraagt allereerst om diepgaande kennis van je doelgroep. Vervolgens heb je een planmatige aanpak nodig om ze op de juiste manier te bereiken met relevante, aantrekkelijke en activerende content. Ons model helpt je daarbij.
19 juli 2025 - 2 min
Contentstrategie
Klanten vinden en vasthouden
Model: Klantbehoefte en kernboodschappen
Je kunt nooit aan alle behoeften van je klanten voldoen. Maar geen zorgen: dat hoeft ook niet. Het is veel belangrijker om de essentie van de klantbehoefte te achterhalen, en daar via een rake kernboodschap op in te spelen. Ons model helpt je op weg.
21 juli 2025 - 1 min
Contentstrategie
Model: Klantbehoefte en kernboodschap
Benieuwd naar verdere inzichten, of hulp nodig bij joúw unieke vraagstuk?
Neem contact op