Artikelen
16 juni 2025 - 5 min
Gemeenten onder druk: de weg vooruit
Gemeenten staan onder druk door meer taken en minder personeel. Leer hoe slimme dienstverlening, klantreizen en AI je processen efficiënter maken.
Lees meer
Werkgebieden
Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich
onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
13 november 2024 - 2 min
Contentstrategie

Klantgerichte werkwijze implementeren
Een goed ingerichte klantreis heeft veel impact op je organisatie en partners. Hoe doe je dat precies, en hoe zorg je voor voldoende draagkracht?
9 mei 2025 - 3 min
Journey

6 bouwblokken voor jouw ideale kanalenmix
Met een slimme kanalenmix zorg je voor een persoonlijke en soepele klantbeleving. Dat vraagt om evenwicht tussen mens en techniek: high tech vs high touch.
15 december 2023 - 5 min
Kanaalstrategie

Verwachtingen overtreffen met je klantreis
Op basis van onderzoek ontstaan er klantreizen die zorgen voor een perfecte klantbediening die alle klantverwachtingen overtreffen.
7 maart 2024 - 2 min
Journey

Het geheim van een effectieve kanaalstrategie
Content en kanalen hebben een geweldige relatie als er in kwaliteit wordt geïnvesteerd. Dankzij een hoge kwaliteit bereik en verbindt je je doelgroep. Een goed uitgedachte kanaalstrategie biedt je houvast.
11 juli 2023 - 3 min
Kanaalstrategie

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Wat past het beste bij je contentcreatie, je contentbeheer en je doelgroep? Een traditioneel, headless of hybride CMS? We zetten alle voor- en nadelen voor je op een rij.
25 april 2024 - 3 min
Contentinstrumenten

Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. Dat vereist een goede communicatie op maat door energieleveranciers en gemeente. Met als doel het realiseren van gedragsverandering en investeringen.
26 juni 2024 - 4 min
Contentstrategie

De klant is koning – toch?
Behandel iedere klant met respect. Dat wil niet zeggen dat je over je heen moet laten lopen. Luister naar ontevreden klanten en blijft kalm. Dat kalmeert meestal. Als het kan – overheid en zorg kunnen dat niet – kies dan voor klanten en prospects die bij je passen.
26 februari 2024 - 1 min
Contactstrategie

(Hoe) maken we ons los van techreuzen en grote merken?
De macht van techreuzen is groot Ze zoeken daarbij de grenzen op met o.a. dark paterns. We geven je een aantal tips hoe jezelf kan schermen tegen de Big Tech.
10 november 2024 - 3 min
Kanaalstrategie

Hoe techreuzen en grote bedrijven een eerlijk digitaal beleid kunnen voeren
Niet alleen gebruikers, ook grote bedrijven zélf hebben baat bij een eerlijk digitaal beleid. Vijf tips hoe je een transparant digitaal beleid kan voeren. Zo zullen je klanten zich aan je blijven verbinden.
15 januari 2025 - 3 min
Contactstrategie

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag en de kennis die ze al over je hebben. Het gevolg is dat mensen niet meer geattendeerd worden op kennis en ontwikkelingen buiten hun filterbubbel. Dat beperkt de ontwikkelingen, zeker bij kinderen.
6 januari 2025 - 1 min
Contentinstrumenten

Ontdek de ontwikkeling van Marketing 1.0 naar 6.0
Multichannel en meta marketing toepassen, waar de grenzen tussen de digitale en fysieke wereld vervagen? Lees de verschillen tussen marketingniveaus 1.0 – 6.0.
17 februari 2025 - 2 min
Kanaalstrategie

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met (hyper)personalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Er zijn vier niveaus van personalisatie: voor iedereen, segmentatie op basis van onderzoek, gesegmenteerd op basis van gedrag en individueel.
18 maart 2025 - 4 min
Kanaalinstrumenten

Recap van onze Hackathon: minder afhankelijk van Big Tech
We organiseerden een Hackathon over de invloed Big Tech. Wat bleek? Ontsnappen is niet zo simpel als het lijkt.
22 april 2025 - 2 min
Kanaalstrategie

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
23 april 2025 - 4 min
Contentstrategie

Event: Klantreizen voor ziekenhuizen
De ziekenhuiszorg loopt vast. Hoe zorgen we ervoor dat ziekenhuizen efficiënter werken zonder dat de zorg eronder lijdt? Het antwoord is simpel: scheid medische en niet-medische taken.
9 mei 2025 - 3 min
Journey

Het internet is gekaapt door Big Tech
Het internet is gekaapt door Big Tech. Het manifest bespreekt elf concrete stappen om je digitale vrijheid terug te pakken. Download het gratis.
16 juni 2025 - 3 min
Kanaalstrategie

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
18 juni 2025 - 2 min
Contentstrategie

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
23 juni 2025 - 3 min
Kanaalstrategie

Slimmer werken met contentinstrumenten
Met de juiste contentinstrumenten werk je slimmer, sneller en effectiever. Ontdek welke jij nodig hebt én hoe je ze succesvol inzet. In dit artikel is alles te lezen over de zes contenttools.
17 juli 2025 - 2 min
Contentinstrumenten

AI Overview verandert de spelregels. Ben jij er klaar voor?
AI Overview verandert zoekmachines naar antwoordmachines, Dit is nog maar het begin van alle ontwikkelingen. Lees wat ons nog te wachten staat, en hoe onze zeven tips je nu kunnen helpen.
17 juli 2025 - 4 min
Contentinstrumenten

Linkbuilding in het AI-tijdperk: zo blijf je zichtbaar voor je doelgroep
Goede backlinks zorgen voor zichtbaarheid en autoriteit. Lees hoe je met linkbuilding inzet en hoe onze vijf V’s voor linkbuilding je - ook in dit AI tijdperk je helpen.
17 juli 2025 - 1 min
Contentinstrumenten

Model: Je klanten vinden en vasthouden
Je klanten duurzaam aan je binden: elke organisatie wil het, maar het klinkt makkelijker dan het is. Het vraagt allereerst om diepgaande kennis van je doelgroep. Vervolgens heb je een planmatige aanpak nodig om ze op de juiste manier te bereiken met relevante, aantrekkelijke en activerende content. Ons model helpt je daarbij.
19 juli 2025 - 2 min
Contentstrategie

Model: Klantbehoefte en kernboodschappen
Je kunt nooit aan alle behoeften van je klanten voldoen. Maar geen zorgen: dat hoeft ook niet. Het is veel belangrijker om de essentie van de klantbehoefte te achterhalen, en daar via een rake kernboodschap op in te spelen. Ons model helpt je op weg.
21 juli 2025 - 1 min
Contentstrategie

Model: Sterk werkgeversmerk
Een sterk werkgeversmerk trekt talent aan én verhoogt betrokkenheid. Je wilt vooral dat medewerkers zich verbonden en gemotiveerd voelen. Daarvoor is het belangrijk dat ze autonomie en eerlijke kansen krijgen: hoe beter jij voor ze zorgt, hoe trotser ze zijn om bij je te werken. Dat enthousiasme stralen ze vervolgens uit, wat jouw werkgeversmerk versterkt. Gevolg: een betere positie op de arbeidsmarkt.
21 juli 2025 - 2 min
Contactstrategie

Model: Klantprofiel in kaart brengen
Met behulp van ons model Klantprofiel in kaart brengen ontwikkel je in vijf stappen een persona.
22 juli 2025 - 1 min
Contentinstrumenten

Model: Content-DNA
Het DNA van je content bepaalt hoe jij jezelf op alle kanalen laat zien. In vier stappen maak je jouw eigen content-CNA met een eigen stem. Zodat iedereen, zelfs zonder logo, ziet dat jij het bent.
22 juli 2025 - 2 min
Contentinstrumenten

Hoe help ik klanten in 1x goed?
Door de aandachtspunten van het model in 1x keer goed in kaart te brengen ben je in staat alles en op een rij te zetten:
weet je wat je nog moet doen om klanten in één keer te kunnen helpen. Ook ken je dan de aanpak en de kosten.
22 juli 2025 - 2 min
Contactstrategie

Model: Kanaalformule
Met een kanaalformule zorg je dat je kanalen stuk voor stuk een unieke rol vervullen.. In zeven stappen maak je een kanaalformule zodat ze allemaal een unieke rol kunnen vervullen.
22 juli 2025 - 1 min
Kanaalstrategie

Model: De kracht van je kanalen
Elk kanaal heeft een eigen functie – denk aan klanten informeren, aantrekken of overtuigen. Door je kanalen onderling te vergelijken, maak je voor elke stap in de klantreis inzichtelijk welk kanaal het meest geschikt is. Gebruik hiervoor ons handige model. Dan heb ik acht stappen het inzicht én overzicht.
22 juli 2025 - 2 min
Kanaalstrategie

Model: Willen weten en werken met de AVG
De AVG is niet complex. Het wordt door veel organisaties complex gemaakt. De AVG biedt juist veel voordelen. Om te profiteren van de AVG breng je de voordelen van de privacywet voor jouw organisatie in kaart. Dit creëert draagvlak bij je medewerkers voor de AVG en houdt iedereen gefocust op het doel: goede data hygiëne dus ook een veel betere de dienstverlening en daardoor een betere concurrentiepositie. De zes stappen van het model AVG helpen je bij de inrichting.
22 juli 2025 - 2 min
Contentarchitectuur

Model: Klanreizen en klantprocessen in kaart brengen
Je wilt je klanten natuurlijk het liefst zonder al te veel obstakels door je kanalen begeleiden. Om dat voor elkaar te krijgen, moeten je content, kanalen, functionaliteiten en systemen op orde zijn. Zo bied je klanten tijdens hun hele reis de juiste ondersteuning. Met ons model breng je klantreizen en
-processen in acht stappen eenvoudig in kaart.
22 juli 2025 - 2 min
Journey

Model: Klantreisroute
Om je klanten zo goed mogelijk te bereiken, moet je eerst weten hoe de klantreis eruitziet. Die route uitstippelen, doen we aan de hand van het model Klantreisroute. We vertellen je graag hoe je zo’n klantreis bepaalt - en wat je vervolgens met die informatie kunt doen. Het model klantreisroute helpt in zes stappen aan de juiste route.
22 juli 2025 - 2 min
Journey

Blije medewerkers, blije klanten
Een tevreden klant is mooi. Maar een enthousiaste klant? Die is nog waardevoller. Want die vertelt over je op verjaardagen, op LinkedIn en in reviews. De snelste weg naar enthousiaste klanten loopt via je medewerkers. Als je intern het verschil maakt, merk je dat extern. Wij noemen dat de keten van de glimlach. En daar hoort een heldere medewerker- en klantcontactstrategie bij.
23 juli 2025 - 2 min
Contactstrategie

Zekerheden voor je klant
Een sterke klantrelatie draait om vertrouwen. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn, ongeacht het moment, kanaal of de contactpersoon. Zekerheden bieden rust, richting en duidelijkheid. Maar alleen als je ze serieus neemt én waarmaakt. Dat vraagt om een klantcontactstrategie die organisatiebreed wordt gedragen.
23 juli 2025 - 2 min
Contactstrategie

Zekerheden voor medewerkers
Goede medewerkers zijn schaars. Organisaties zetten daarom vol in op betrokkenheid, autonomie en groei. Maar wat ze vaak over het hoofd zien: zekerheden. Daarmee geef je je medewerkers houvast, vertrouwen en perspectief. Resultaat? Ze presteren beter en blijven (langer) bij je.
23 juli 2025 - 1 min
Contactstrategie

Hoe maak je de werkdruk in een ziekenhuis beter beheersbaar?
De werkdruk in ziekenhuizen kan teruggedrongen worden door de patiëntcontacten te stroomlijnen m.b.v. patiëntreizen. Door bovendien één centraal frontoffice en verschillende backoffice (poli's) in te richten worden onnodige werkzaamheden teruggedrongen. Wil je weten hoe? Kom naar ons Event op 4 september of volg het Webinar op 16 oktober.
4 augustus 2025 - 4 min
Journey

Benieuwd naar verdere inzichten, of hulp nodig bij joúw unieke vraagstuk?
Neem contact op