Artikelen
Contentarchitectuur
Doel van contentarchitectuur is de ruggengraat van content en kanalen te versterken. De contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen. Bovendien helpt het je om content te typeren, definiëren en structureren om zo een consistente en relevante klantbeleving te garanderen – ongeacht het kanaal.
Werkgebieden
Model: Willen weten en werken met de AVG
De AVG is niet complex. Het wordt door veel organisaties complex gemaakt. De AVG biedt juist veel voordelen. Om te profiteren van de AVG breng je de voordelen van de privacywet voor jouw organisatie in kaart. Dit creëert draagvlak bij je medewerkers voor de AVG en houdt iedereen gefocust op het doel: goede data hygiëne dus ook een veel betere de dienstverlening en daardoor een betere concurrentiepositie. De zes stappen van het model AVG helpen je bij de inrichting.
22 juli 2025 - 2 min
Contentarchitectuur
Contentarchitectuur: klantcases
Contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen.
18 november 2025 - 1 min
Contentarchitectuur
Contentarchitectuur: denk vanuit je klant
Door de contentarchitectuur over alle kanalen eenduidig rond behoeftes en intenties in te richten ontstaat er een natuurlijke een vraaggerichte navigatiestructuur:
18 november 2025 - 3 min
Contentarchitectuur
Checklist: website zichtbaar en vindbaar
Op dit moment verandert er veel op het gebied van zoekmachines, AI-overview, zero-click-search en strengere wetgeving. Om nog relevant te zijn op internet moeten websites fundamenteel anders worden ingericht dan we gewend waren. De checklist Website geeft je inzicht.
19 november 2025 - 1 min
Contentarchitectuur
Benieuwd naar verdere inzichten, of hulp nodig bij joúw unieke vraagstuk?
Neem contact op