Een sterk werkgeversmerk valt of staat met je reputatie als werkgever. Die wordt gevormd door de waarden, cultuur, visie en missie van je organisatie. Eigenlijk gaat het om de beloftes die je medewerkers doet en of je deze vervolgens ook echt waarmaakt.
Een sterk werkgeversmerk trekt talent aan én verhoogt betrokkenheid. Je wilt vooral dat medewerkers zich verbonden en gemotiveerd voelen. Daarvoor is het belangrijk dat ze autonomie en eerlijke kansen krijgen: hoe beter jij voor ze zorgt, hoe trotser ze zijn om bij je te werken. Dat enthousiasme stralen ze vervolgens uit, wat jouw werkgeversmerk versterkt. Gevolg: een betere positie op de arbeidsmarkt.
Een sterk werkgeversmerk begint allemaal met oprechte en transparante in- en externe communicatie op basis van de beloftes. Hierdoor weten (potentiële) medewerkers wat ze kunnen verwachten. Download model ‘Sterk werkgeversmerk’. Door de instructies te volgen kan je in zes stappen je werkgeversmerk versterken.