Wat kun je nu al doen?
1. Geef goede antwoorden
Gebruik vraagvormen als ‘wat is…’ of ‘hoe werkt…’. Geef een kort, helder antwoord en voeg extra info toe die mogelijke vervolgvragen beantwoordt.
2. Maak je content prettig leesbaar
Wissel korte en lange zinnen af. Schrijf actief, duidelijk en menselijk.
3. Werk met gestructureerde data
Structured data helpt AI om jouw content beter te begrijpen én op te nemen in een overzicht.
4. Zorg voor een herkenbaar contentDNA
Laat je stijl, toon en vorm consistent terugkomen in al je uitingen. Ook zonder logo moet duidelijk zijn dat jij de afzender bent.
5. Werk omnichannel
Gebruik altijd meerdere kanalen voor je marketingactiviteiten. Er zijn genoeg mogelijkheden, zoals radio, socials, nieuwsbrieven en andere one-to-one marketingtechnieken om mensen te verleiden je website te bezoeken.
6. Versterk je kanaalformules
Elk kanaal moet een duidelijke en unieke rol binnen je kanalenmix hebben. Hoe aantrekkelijker je kanalen, hoe beter de ervaring, hoe groter de kans dat mensen je direct opzoeken – en het zoekproces via zoekmachines overslaan.
7. Meet je zichtbaarheid
Tools als Ahrefs en SE Ranking laten zien hoe je scoort in AI Overview. Gebruik die inzichten om continu te verbeteren.
Wees op tijd
AI Overview staat nog in de kinderschoenen. Wie z’n contentstrategie en kanaalstrategie nu goed op orde heeft, is voorbereid op de toekomst.