Funnel
Omschrijving
Funnel is een marketingterm die de stappen van een (potentiële) klant aangeeft: vanaf de eerste interesse en het contactmoment tot en met het klant zijn en blijven.
Letterlijk vertaald betekent funnel: "trechter". Het doel is een gewenste actie (conversie) te realiseren. Het gaat dus om de klantreis die iemand maakt. Een conversie kan bestaan uit een aankoop van een product, maar ook uit het afsluiten van een abonnement of de beslissing tot een donatie.
Journey
Doel van klantrezen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints dankzij de juiste content en functionaliteit, op de juiste plek, binnen elk kanaal. Door alle klantreizen te stroomlijnen, weet de medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing te bieden. De klant voelt zich zo altijd goed geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.
Lees meer over Journey

Gemeenten onder druk: de weg vooruit
Gemeenten staan onder druk door meer taken en minder personeel. Leer hoe slimme dienstverlening, klantreizen en AI je processen efficiënter maken.
Lees meer

Event: Klantreizen voor ziekenhuizen
De ziekenhuiszorg loopt vast. Hoe zorgen we ervoor dat ziekenhuizen efficiënter werken zonder dat de zorg eronder lijdt? Het antwoord is simpel: scheid medische en niet-medische taken.
Lees meer

Verwachtingen overtreffen met je klantreis
Tegenwoordig is het noodzakelijk om met een customer journey te werken. Zo onderscheid je jezelf met een soepele service die klantverwachtingen overtreft.
Lees meer

Klantgerichte werkwijze implementeren
Een goed ingerichte klantreis heeft veel impact op je organisatie en partners. Hoe doe je dat precies, en hoe zorg je voor voldoende draagkracht?
Lees meer