Funnel

Journey

Omschrijving

Funnel is een marketingterm die de stappen van een (potentiële) klant aangeeft: vanaf de eerste interesse en het contactmoment tot en met het klant zijn en blijven.

Letterlijk vertaald betekent funnel: "trechter". Het doel is een gewenste actie (conversie) te realiseren. Het gaat dus om de klantreis die iemand maakt. Een conversie kan bestaan uit een aankoop van een product, maar ook uit het afsluiten van een abonnement of de beslissing tot een donatie.

Journey

Doel van klantreizen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints bieden aan medewerkers en klanten. Omdat elke stap ondersteund wordt met de juiste content, juiste functionaliteit, juiste beleving en juiste systemen op de juiste plek in elk kanaal. Daardoor kan elke medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing aan elke klant bieden.  Bovendien voelt  elke klant zich altijd goed en plezierig geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.

Met als resultaat loyale medewerkers en loyale klanten die jouw organisatie aanbevelen bij andere mensen. 

Wil je meer weten over klantreizen en klantprocessen? Download dan onze whitepaper Klantreizen en klantprocessen: DE KLANT IS KONING