Unique Buying Reason

Journey

Omschrijving

Unique Buying Reason (UBR) is de onderscheidende waarde van de organisatie, product of dienst. Het is de waardepropositie die de organisatie, product of dienst biedt of de oplossing die unieke voordelen voor de (potentiële) klant heeft. Een UBR gaat uit van de motivatie en behoefte van de klant: daar wordt op ingespeeld of invulling aan gegeven. Het is dus het tegenovergestelde van Unique Selling Proposition (USP).

Journey

Doel van klantreizen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints bieden aan medewerkers en klanten. Omdat elke stap ondersteund wordt met de juiste content, juiste functionaliteit, juiste beleving en juiste systemen op de juiste plek in elk kanaal. Daardoor kan elke medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing aan elke klant bieden.  Bovendien voelt  elke klant zich altijd goed en plezierig geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.

Met als resultaat loyale medewerkers en loyale klanten die jouw organisatie aanbevelen bij andere mensen. 

Wil je meer weten over klantreizen en klantprocessen? Download dan onze whitepaper Klantreizen en klantprocessen: DE KLANT IS KONING