RACI-model
Omschrijving
Een RACI-model is een hulpmiddel om de rollen en verantwoordelijkheden binnen een organisatie of projectteam vast te leggen. Het helpt de organisatie om duidelijke communicatie tot stand te brengen. Maar ook om de besluitvorming te verbeteren en ervoor te zorgen dat er verantwoording wordt afgelegd over taken en prestaties.
De vier "teamrollen" van het RACI-model bestaan uit:
- Responsible (verantwoordelijke rol): persoon die verantwoordelijk is voor de uitvoering. Verantwoording wordt afgelegd aan de persoon die eindverantwoordelijk is.
- Accountable (eindverantwoordelijke rol): degene die (eind)verantwoordelijk, bevoegd is en goedkeuring geeft aan het resultaat. Er is slechts één persoon accountable.
- Consulted (rol van geraadpleegde): deze persoon geeft (mede) richting aan het resultaat. Deze persoon wordt voorafgaand aan beslissingen of acties (verplicht) geraadpleegd.
- Informed (rol van geïnformeerde): persoon die geïnformeerd wordt over de beslissingen, over de voortgang, de bereikte resultaten.
Journey
Doel van klantrezen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints dankzij de juiste content en functionaliteit, op de juiste plek, binnen elk kanaal. Door alle klantreizen te stroomlijnen, weet de medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing te bieden. De klant voelt zich zo altijd goed geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.
Lees meer over Journey

Gemeenten onder druk: de weg vooruit
Gemeenten staan onder druk door meer taken en minder personeel. Leer hoe slimme dienstverlening, klantreizen en AI je processen efficiënter maken.
Lees meer

Event: Klantreizen voor ziekenhuizen
De ziekenhuiszorg loopt vast. Hoe zorgen we ervoor dat ziekenhuizen efficiënter werken zonder dat de zorg eronder lijdt? Het antwoord is simpel: scheid medische en niet-medische taken.
Lees meer

Verwachtingen overtreffen met je klantreis
Tegenwoordig is het noodzakelijk om met een customer journey te werken. Zo onderscheid je jezelf met een soepele service die klantverwachtingen overtreft.
Lees meer

Klantgerichte werkwijze implementeren
Een goed ingerichte klantreis heeft veel impact op je organisatie en partners. Hoe doe je dat precies, en hoe zorg je voor voldoende draagkracht?
Lees meer