Werkproces

Journey

Omschrijving

Een werkproces is medewerker- of teamspecifiek. Het bevat de opeenvolgende stappen (workflow), taakbeschrijving en instructies. Een werkproces is altijd ondergeschikt aan de klantreis en het klantproces en biedt de integrale samenhang van alle taken daarbinnen. Iedereen weet wat er in elke stap van het klantproces wordt gevraagd en geleverd, zodat elke daaropvolgende stap daar naadloos op kan aansluiten. Elke medewerker of team weet dus wat de medewerker of het team in de voorafgaande stap heeft geleverd en wat ze zelf moeten opleveren. Dit alles ook weer om ervoor te zorgen dat de volgende medewerker/team de taken goed kan uitvoeren.

Journey

Doel van klantreizen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints bieden aan medewerkers en klanten. Omdat elke stap ondersteund wordt met de juiste content, juiste functionaliteit, juiste beleving en juiste systemen op de juiste plek in elk kanaal. Daardoor kan elke medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing aan elke klant bieden.  Bovendien voelt  elke klant zich altijd goed en plezierig geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.

Met als resultaat loyale medewerkers en loyale klanten die jouw organisatie aanbevelen bij andere mensen. 

Wil je meer weten over klantreizen en klantprocessen? Download dan onze whitepaper Klantreizen en klantprocessen: DE KLANT IS KONING