Klantproces
Omschrijving
Een klantproces ondersteunt altijd naadloos de gehele reis van de klant (klantreis), in en rond de organisatie, waar die reis ook naartoe gaat. Een klantproces loopt, onafhankelijk van de keuze van de klant voor een bepaald kanaal of device, zonder obstakels en volgens de afgesproken servicenormen.
Een klantproces gaat dus uit van de behoeftes van de klant, in tegenstelling tot het werkproces waarbij uitgegaan wordt van de taak van de medewerker. Vaak is het klantproces een andere route en werkwijze dan waar de organisatie aan gewend is.
Journey
Doel van klantrezen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints dankzij de juiste content en functionaliteit, op de juiste plek, binnen elk kanaal. Door alle klantreizen te stroomlijnen, weet de medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing te bieden. De klant voelt zich zo altijd goed geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.
Lees meer over Journey

Gemeenten onder druk: de weg vooruit
Gemeenten staan onder druk door meer taken en minder personeel. Leer hoe slimme dienstverlening, klantreizen en AI je processen efficiënter maken.
Lees meer

Event: Klantreizen voor ziekenhuizen
De ziekenhuiszorg loopt vast. Hoe zorgen we ervoor dat ziekenhuizen efficiënter werken zonder dat de zorg eronder lijdt? Het antwoord is simpel: scheid medische en niet-medische taken.
Lees meer

Verwachtingen overtreffen met je klantreis
Tegenwoordig is het noodzakelijk om met een customer journey te werken. Zo onderscheid je jezelf met een soepele service die klantverwachtingen overtreft.
Lees meer

Klantgerichte werkwijze implementeren
Een goed ingerichte klantreis heeft veel impact op je organisatie en partners. Hoe doe je dat precies, en hoe zorg je voor voldoende draagkracht?
Lees meer