Klantproces

Journey

Omschrijving

Een klantproces ondersteunt altijd naadloos de gehele reis van de klant (klantreis), in en rond de organisatie, waar die reis ook naartoe gaat. Een klantproces loopt, onafhankelijk van de keuze van de klant voor een bepaald kanaal of device, zonder obstakels en volgens de afgesproken servicenormen.

Een klantproces gaat dus uit van de behoeftes van de klant, in tegenstelling tot het werkproces waarbij uitgegaan wordt van de taak van de medewerker. Vaak is het klantproces een andere route en werkwijze dan waar de organisatie aan gewend is.

Journey

Doel van klantreizen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints bieden aan medewerkers en klanten. Omdat elke stap ondersteund wordt met de juiste content, juiste functionaliteit, juiste beleving en juiste systemen op de juiste plek in elk kanaal. Daardoor kan elke medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing aan elke klant bieden.  Bovendien voelt  elke klant zich altijd goed en plezierig geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.

Met als resultaat loyale medewerkers en loyale klanten die jouw organisatie aanbevelen bij andere mensen. 

Wil je meer weten over klantreizen en klantprocessen? Download dan onze whitepaper Klantreizen en klantprocessen: DE KLANT IS KONING