Key performance indicator

Journey

Omschrijving

Een KPI is een meetbare indicator voor een prestatie. Met kritieke prestatie-indicatoren kunnen de prestaties van de organisatie, de teams en de afzonderlijke medewerkers worden gemeten. Ze maken de voortgang meetbaar en concreet. Zo kun je zien waar het goed gaat en waar nog werk te doen valt.

Een goede KPI stel je op volgens het SMARTI-principe; dat betekent dat de indicator moet voldoen aan de onderstaande eisen:

  • specifiek zijn: geen ruimte voor interpretatie;
  • meetbaar zijn: de voortgang is met cijfers meetbaar;
  • aanvaardbaar: komt overeen met doelen van de organisatie;
  • realiseerbaar: is relevant en realiseerbaar;
  • tijdgebonden: genoeg tijd vastgesteld om te realiseren;
  • inspirerend zijn: draagt het bij aan een hoger doel en inspireert om er mee bezig te zijn.

Journey

Doel van klantreizen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints bieden aan medewerkers en klanten. Omdat elke stap ondersteund wordt met de juiste content, juiste functionaliteit, juiste beleving en juiste systemen op de juiste plek in elk kanaal. Daardoor kan elke medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing aan elke klant bieden.  Bovendien voelt  elke klant zich altijd goed en plezierig geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.

Met als resultaat loyale medewerkers en loyale klanten die jouw organisatie aanbevelen bij andere mensen. 

Wil je meer weten over klantreizen en klantprocessen? Download dan onze whitepaper Klantreizen en klantprocessen: DE KLANT IS KONING