Key performance indicator
Omschrijving
Een KPI is een meetbare indicator voor een prestatie. Met kritieke prestatie-indicatoren kunnen de prestaties van de organisatie, de teams en de afzonderlijke medewerkers worden gemeten. Ze maken de voortgang meetbaar en concreet. Zo kun je zien waar het goed gaat en waar nog werk te doen valt.
Een goede KPI stel je op volgens het SMARTI-principe; dat betekent dat de indicator moet voldoen aan de onderstaande eisen:
- specifiek zijn: geen ruimte voor interpretatie;
- meetbaar zijn: de voortgang is met cijfers meetbaar;
- aanvaardbaar: komt overeen met doelen van de organisatie;
- realiseerbaar: is relevant en realiseerbaar;
- tijdgebonden: genoeg tijd vastgesteld om te realiseren;
- inspirerend zijn: draagt het bij aan een hoger doel en inspireert om er mee bezig te zijn.
Klantreis
Doel van klantreizen en klantprocessen is een perfecte ondersteuning via alle touchpoints bieden aan medewerkers en klanten. Omdat elke stap ondersteund wordt met de juiste content, juiste functionaliteit, juiste beleving en juiste systemen op de juiste plek in elk kanaal. Daardoor kan elke medewerker altijd het juiste antwoord of de juiste oplossing aan elke klant bieden. Bovendien voelt elke klant zich altijd goed en plezierig geholpen, ongeacht het kanaal of de afdeling.
Met als resultaat loyale medewerkers en loyale klanten die jouw organisatie aanbevelen bij andere mensen.
Wil je meer weten over klantreizen en klantprocessen? Download dan onze whitepaper Klantreizen en klantprocessen: DE KLANT IS KONING
Lees meer over Klantreis
Recap Webinar: Werkdruk verminderen in ziekenhuizen, hoe doe je dat?
Ziekenhuizen staan onder druk o.a. door te kort aan personeel. Oók de financiële druk is aanzienlijk. Goed ingerichte patiëntreizen ondersteunt door AI kan de werkdruk in ziekenhuizen verminderen,
Lees meer
Hoe maak je de werkdruk in een ziekenhuis beter beheersbaar?
De werkdruk in ziekenhuizen kan teruggedrongen worden door de patiëntcontacten te stroomlijnen m.b.v. patiëntreizen. Door bovendien één centraal frontoffice en verschillende backoffice (poli's) in te richten worden onnodige werkzaamheden teruggedrongen. Wil je weten hoe? Kom naar ons Event op 4 september of volg het Webinar op 16 oktober.
Lees meer
Model: Klantreisroute
Om je klanten zo goed mogelijk te bereiken, moet je eerst weten hoe de klantreis eruitziet. Die route uitstippelen, doen we aan de hand van het model Klantreisroute. We vertellen je graag hoe je zo’n klantreis bepaalt - en wat je vervolgens met die informatie kunt doen. Het model klantreisroute helpt in zes stappen aan de juiste route.
Lees meer
Model: Klanreizen en klantprocessen in kaart brengen
Je wilt je klanten natuurlijk het liefst zonder al te veel obstakels door je kanalen begeleiden. Om dat voor elkaar te krijgen, moeten je content, kanalen, functionaliteiten en systemen op orde zijn. Zo bied je klanten tijdens hun hele reis de juiste ondersteuning. Met ons model breng je klantreizen en -processen in acht stappen eenvoudig in kaart.
Lees meer