Contentmanagementorganisatie

Contentmanagement

Omschrijving

Een goed ingerichte contentmanagementorganisatie zorgt ervoor dat het proces van gestructureerd en planmatig verzamelen, creëren, bewerken, controleren, publiceren, metadateren en beheren van content effectief en efficiënt gebeurt. Een goed ingerichte contentmanagementorganisatie is verantwoordelijk voor alle on- en offline kanalen. De dienstverlening van het team bestaat uit het proactief en tijdig ontwikkelen en beheren van consistente, relevante en gepersonaliseerde content van een hoge kwaliteit. Een professionele contentmanagementorganisatie zorgt bovendien voor de "Verbetercirkel" waardoor er door de resultaten van de monitoring continue verbeteringen kunnen worden gerealiseerd in content, kanalen en klantreizen. Door te werken volgens een RACI-model (zie RACI-model) is de werkwijze goed verankerd in de organisatie.

Contentmanagement

Doel van contentmanagement is content te ontwikkelen, publiceren, verspreiden en beheren, zodat deze effectief en integraal herbruikbaar en toepasbaar is. Goed contentmanagement zorgt ervoor dat content (hyper)persoonlijk en relevant is, waardoor het beoogde contentdoel wordt gehaald. Door de resultaten te monitoren, wordt de content voortdurend factbased verbeterd. Hiervoor is het verbetercirkel-systeem een uitstekend instrument.