Workflow

Contentmanagement
Kanaalmanagement

Omschrijving

De workflow (van de contentwaardeketen) zijn de stappen om de content te kunnen aanbieden en te laten consumeren. De activiteiten volgen elkaar op en verwerven per stap waarde (elke activiteit op zich). De keten van activiteiten als geheel geeft meer waarde dan een individuele activiteit. In het kader van content is de waardeketen: constatering -- noodzaak -- briefing -- creatie -- validatie opmaken -- eindredactie -- publiceren/drukken -- distributie -- consumeren.

Binnen de worfklow is ook vastgelegd wie welke rol, welke taak, in welke stadium van het ontwikkel- en beheerproces, mag uitvoeren.

Contentmanagement

Doel van contentmanagement is content te ontwikkelen, publiceren, verspreiden en beheren, zodat deze effectief en integraal herbruikbaar en toepasbaar is. Goed contentmanagement zorgt ervoor dat content (hyper)persoonlijk en relevant is, waardoor het beoogde contentdoel wordt gehaald. Door de resultaten te monitoren, wordt de content voortdurend factbased verbeterd. Hiervoor is het verbetercirkel-systeem een uitstekend instrument.