Hybride Contentmanagementsysteem
Omschrijving
Een hybride of decoupled contentmanagementsysteem combineert het beste van traditionele en headless contentmanagementsystemen. Een hybride CMS biedt dezelfde gebruikerservaring als een traditioneel CMS. Contentbeheer vindt plaats aan de achterkant en je kan zien in de backend kant hoe de pagina er uit komt te zien,
Het verschil is de koppeling met de voorkant. Waar front- en backend bij een traditioneel CMS helemaal zijn verweven, communiceren voor- en achterkant bij een headless en een hybride CMS via "API's".
Bij een hybride CMS zijn beide opties mogelijk. Niet (headless CMS) en wel (traditioneel CMS) kunnen zien hoe de pagina er uit kunnen zien. Je kunt dus zelf kiezen welke contenttype je voor publicatie wil zien en welke niet. Een hybride (decoupled) CMS vereist dus wel een goede contentarchitectuur om deze beide opties in te kunnen richten. Dit inclusief metadata en SEO om ervoor te zorgen dat een hybride CMS correct wordt geïmplementeerd en geoptimaliseerd voor zoekmachines.
Als een hybride CMS goed is ingericht creëert en beheerd dit CMS de content voor meerdere kanalen: website, App, socials, etc.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action