Contentmanagementsysteem
Omschrijving
Een contentmanagementsysteem (CMS) is het systeem om content digitaal te ontwikkelen, te valideren, (via diverse kanalen: zoals internet, telefonie, print), te publiceren, te distribueren en te beheren. In een goed contentmanagementsysteem is er een scheiding tussen de presentatielaag van de content (van bijvoorbeeld een website) en de opslag van de content.
Een goed ingericht contentmanagementsysteem bevat een aantal contentmodellen (templates). Deze zorgen ervoor (samen met de juiste metadata) dat de content automatisch op de juiste plaats in het juiste contenttype in het juiste kanaal gepubliceerd is. En dat de elementen van de modellen goed in het CMS worden beheerd.
Zie ook Headless en Hybride CMS.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action