Contentmanagementsysteem

Contentinstrumenten
Contentmanagement

Omschrijving

Een contentmanagementsysteem (CMS) is het systeem om content digitaal te ontwikkelen, te valideren, (via diverse kanalen: zoals internet, telefonie, print), te publiceren, te distribueren en te beheren. In een goed contentmanagementsysteem is er een scheiding tussen de presentatielaag van de content (van bijvoorbeeld een website) en de opslag van de content.

Een goed ingericht contentmanagementsysteem bevat een aantal contentmodellen (templates). Deze zorgen ervoor (samen met de juiste metadata) dat de content automatisch op de juiste plaats in het juiste contenttype in het juiste kanaal gepubliceerd is. En dat de elementen van de modellen goed in het CMS worden beheerd.

Zie ook Headless en Hybride CMS.

Contentinstrumenten

Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.  


Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.