Contact management
Omschrijving
In essentie is "contact management" gericht op het optimaliseren van alle contactmomenten en communicatiestromen om contacten te verwerven, om langdurige relaties op te bouwen en die te behouden, met als doel om de klanttevredenheid te verhogen. Alle interacties met alle externe contacten, zoals klanten, partners of leveranciers worden effectief gemanaged. Het is één van de belangrijkste kerndisciplines voor iedere organisatie.
Enkele taken zijn:
- excellente dienstverlening leveren op basis van een medewerker- en klantcontactstrategie.
- geharmoniseerde en gestandaardiseerde klantreizen en -processen bieden.
- consistent contentmanagement maken: in alle kanalen is dezelfde boodschap en ervaring te vinden.
- klantgericht kanaalmanagent bieden: goed georganiseerde kanalen, zoals telefoon, e-mail, sociale media, website, en fysieke locaties, waarbij al die kanalen integraal werken.
Zie het Contact Organisatie Model©
Contactstrategie
Doel van de medewerker- en klantcontactstrategie is toegewijde medewerkers waarde laten toevoegen aan ieder contact tussen klant en organisatie. Door zekerheden – aan alle doelgroepen en alle medewerkers – te bieden, ontstaat er vertrouwen en een gevoel van betrouwbaarheid. Dat draagt bij aan een hogere betrokkenheid waardoor elk contact waardevol is: vóór klant en vóór medewerker.
Wil je weten hoe je invulling geeft aan jouw medewerker- en klantcontactstrategie? Download dan onze whitepaper DE KETEN VAN DE GLIMLACH.
Lees meer over Contactstrategie

Zekerheden voor medewerkers
Goede medewerkers zijn schaars. Organisaties zetten daarom vol in op betrokkenheid, autonomie en groei. Maar wat ze vaak over het hoofd zien: zekerheden. Daarmee geef je je medewerkers houvast, vertrouwen en perspectief. Resultaat? Ze presteren beter en blijven (langer) bij je.
Lees meer

Zekerheden voor je klant
Een sterke klantrelatie draait om vertrouwen. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn, ongeacht het moment, kanaal of de contactpersoon. Zekerheden bieden rust, richting en duidelijkheid. Maar alleen als je ze serieus neemt én waarmaakt. Dat vraagt om een klantcontactstrategie die organisatiebreed wordt gedragen.
Lees meer

Blije medewerkers, blije klanten
Een tevreden klant is mooi. Maar een enthousiaste klant? Die is nog waardevoller. Want die vertelt over je op verjaardagen, op LinkedIn en in reviews. De snelste weg naar enthousiaste klanten loopt via je medewerkers. Als je intern het verschil maakt, merk je dat extern. Wij noemen dat de keten van de glimlach. En daar hoort een heldere medewerker- en klantcontactstrategie bij.
Lees meer

Hoe help ik klanten in 1x goed?
Door de aandachtspunten van het model in 1x keer goed in kaart te brengen ben je in staat alles en op een rij te zetten: weet je wat je nog moet doen om klanten in één keer te kunnen helpen. Ook ken je dan de aanpak en de kosten.
Lees meer