Contact management

Contactstrategie
Kanaalmanagement

Omschrijving

In essentie is "contact management" gericht op het optimaliseren van alle contactmomenten en communicatiestromen om contacten te verwerven, om langdurige relaties op te bouwen en die te behouden, met als doel om de klanttevredenheid te verhogen. Alle interacties met alle externe contacten, zoals klanten, partners of leveranciers worden effectief gemanaged. Het is één van de belangrijkste kerndisciplines voor iedere organisatie.

Enkele taken zijn:

  • excellente dienstverlening leveren op basis van een medewerker- en klantcontactstrategie.
  • geharmoniseerde en gestandaardiseerde klantreizen en -processen bieden.
  • consistent contentmanagement maken: in alle kanalen is dezelfde boodschap en ervaring te vinden.
  • klantgericht kanaalmanagent bieden: goed georganiseerde kanalen, zoals telefoon, e-mail, sociale media, website, en fysieke locaties, waarbij al die kanalen integraal werken.

Zie het Contact Organisatie Model©

Contactstrategie

Doel van de medewerker- en klantcontactstrategie is toegewijde medewerkers waarde laten toevoegen aan ieder contact tussen klant en organisatie. Door zekerheden – aan alle doelgroepen en alle medewerkers – te bieden, ontstaat er vertrouwen en een gevoel van betrouwbaarheid. Dat draagt bij aan een hogere betrokkenheid  waardoor elk contact waardevol is: vóór klant en vóór medewerker. 


Wil je weten hoe je invulling geeft aan jouw medewerker- en klantcontactstrategie? Download dan onze whitepaper DE KETEN VAN DE GLIMLACH.