Customer Value Management
Omschrijving
Customer Value Management (CVM), of klantwaardemanagement, is het gebruiken van klantgegevens om de "waarde van de klant" te vergroten. Klantwaarde weerspiegelt de economische waarde van de klant voor de organisatie. Dit kan alleen worden gerealiseerd door klanten centraal te stellen in de strategie.
Een organisatie moet zich onderscheiden via datgene wat klanten als belangrijk beschouwen, waarom ze iets kopen, waarom ze de voorkeur geven aan de ene organisatie of product boven het andere, en welke voordelen ze denken dat het product of de service biedt.
Contactstrategie
Doel van de medewerker- en klantcontactstrategie is toegewijde medewerkers waarde laten toevoegen aan ieder contact tussen klant en organisatie. Door zekerheden – aan alle doelgroepen en alle medewerkers – te bieden, ontstaat er vertrouwen en een gevoel van betrouwbaarheid. Dat draagt bij aan betrokkenheid waardoor elk contact waardevol is: vóór klant en vóór medewerker.
Lees meer over Contactstrategie

Hoe techreuzen en grote bedrijven een eerlijk digitaal beleid kunnen voeren
Niet alleen gebruikers, ook grote bedrijven zélf hebben baat bij een eerlijk digitaal beleid. Zo zullen ze consumenten aan zich blijven binden.
Lees meer

De klant is koning – toch?
Moet je altijd precies doen wat klanten van je verlangen? Jaknikken, om ze maar tevreden te houden? Veel belangrijker: behandel iedere klant met respect.
Lees meer