Klantbeloften
Omschrijving
Klantbeloften zijn toezeggingen die aan de klant worden gedaan. Goede klantbeloften zijn meetbaar en maken expliciet wat klanten mogen verwachten. Deze beloften kunnen betrekking hebben op o.a. de kwaliteit, de prijs, leveringsbetrouwbaarheid en duurzaamheid.
De klantbeloften moeten natuurlijk wel in lijn zijn met de merkbelofte, de missie en visie van de organisatie.
De overheid noemt klantbeloften "servicenormen". Ze beschrijven tegen welke voorwaarden de dienstverlening en de klantreizen en -processen worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld de doorlooptijd van het leveren van een paspoort of de openingstijden van de balie.
Contactstrategie
Doel van de medewerker- en klantcontactstrategie is toegewijde medewerkers waarde laten toevoegen aan ieder contact tussen klant en organisatie. Door zekerheden – aan alle doelgroepen en alle medewerkers – te bieden, ontstaat er vertrouwen en een gevoel van betrouwbaarheid. Dat draagt bij aan een hogere betrokkenheid waardoor elk contact waardevol is: vóór klant en vóór medewerker.
Lees meer over Contactstrategie

Hoe techreuzen en grote bedrijven een eerlijk digitaal beleid kunnen voeren
Niet alleen gebruikers, ook grote bedrijven zélf hebben baat bij een eerlijk digitaal beleid. Vijf tips hoe je een transparant digitaal beleid kan voeren. Zo zullen je klanten zich aan je blijven verbinden.
Lees meer

De klant is koning – toch?
Behandel iedere klant met respect. Dat wil niet zeggen dat je over je heen moet laten lopen. Luister naar ontevreden klanten en blijft kalm. Dat kalmeert meestal. Als het kan – overheid en zorg kunnen dat niet – kies dan voor klanten en prospects die bij je passen.
Lees meer