Servicenormen
Omschrijving
De overheid noemt klantbeloften "servicenormen". Ze beschrijven tegen welke voorwaarden de dienstverlening en de klantreizen en -processen worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld de doorlooptijd van het leveren van een paspoort of de openingstijden van de balie. Zie bij klantbeloften.
Contactstrategie
Doel van de medewerker- en klantcontactstrategie is toegewijde medewerkers waarde laten toevoegen aan ieder contact tussen klant en organisatie. Door zekerheden – aan alle doelgroepen en alle medewerkers – te bieden, ontstaat er vertrouwen en een gevoel van betrouwbaarheid. Dat draagt bij aan betrokkenheid waardoor elk contact waardevol is: vóór klant en vóór medewerker.
Lees meer over Contactstrategie

Hoe techreuzen en grote bedrijven een eerlijk digitaal beleid kunnen voeren
Niet alleen gebruikers, ook grote bedrijven zélf hebben baat bij een eerlijk digitaal beleid. Zo zullen ze consumenten aan zich blijven binden.
Lees meer

De klant is koning – toch?
Moet je altijd precies doen wat klanten van je verlangen? Jaknikken, om ze maar tevreden te houden? Veel belangrijker: behandel iedere klant met respect.
Lees meer