Klant is koning
Omschrijving
De klant is koning betekent dat de klant belangrijk is. Een klant is iemand die wensen en behoeftes heeft die ingewilligd moeten worden door organisaties. Een klant wordt altijd het beste geboden. Dat kan soms ook "nee-verkopen" zijn omdat het aanbod niet bij de klant past. Dat betekent niet dat een organisatie ten koste van alles moet doen wat de klant wil. Een klant behandel je met respect. Dat zelfde respect mag ook van een klant worden verwacht. Een evenwichtige, gelijkwaardige klantrelatie is gebaseerd op wederzijds respect.
Het maken van verbinding, het actief onderhouden van een relatie op basis van respect, is wat een klant en organisatie duurzaam aan elkaar verbindt.
Contactstrategie
Doel van de medewerker- en klantcontactstrategie is toegewijde medewerkers waarde laten toevoegen aan ieder contact tussen klant en organisatie. Door zekerheden – aan alle doelgroepen en alle medewerkers – te bieden, ontstaat er vertrouwen en een gevoel van betrouwbaarheid. Dat draagt bij aan betrokkenheid waardoor elk contact waardevol is: vóór klant en vóór medewerker.
Lees meer over Contactstrategie

Hoe techreuzen en grote bedrijven een eerlijk digitaal beleid kunnen voeren
Niet alleen gebruikers, ook grote bedrijven zélf hebben baat bij een eerlijk digitaal beleid. Zo zullen ze consumenten aan zich blijven binden.
Lees meer

De klant is koning – toch?
Moet je altijd precies doen wat klanten van je verlangen? Jaknikken, om ze maar tevreden te houden? Veel belangrijker: behandel iedere klant met respect.
Lees meer