Agile
Omschrijving
Agile staat voor behendig-, wendbaar- of lenigheid. Het is een manier van werken waar behendigheid voorop staat en een hoge klanttevredenheid leidend is.
Werken volgens de 'agile methodiek' is slim inspelen op de voortdurend veranderende omstandigheden.
Kenmerken zijn:
- Continue levering: In korte sprints (iteraties), van in totaal twee tot vier weken, wordt een werkend product of dienst opgeleverd. Hierop geeft de klant feedback. Aan de hand daarvan wordt het product of de dienst aangepast. Om vervolgens snel in de praktijk te worden getest. Bij elke sprint volgt een toevoeging en biedt het zo steeds meer waarde voor klanten.
- Flexibiliteit: 'agile' staat open voor veranderingen tijdens het ontwikkelen om nog beter te reageren op klantbehoeften.
- Samenwerking: 'agile' bevordert een open en hechte samenwerking binnen het team en met alle belanghebbenden.
- Zelfreflectie: na elke sprint worden binnen het team de werkwijze en de resultaten doorgenomen en zo nodig aanpassingen gemaakt.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.
Lees meer over Contentstrategie

Model: Klantbehoefte en kernboodschappen
Je kunt nooit aan alle behoeften van je klanten voldoen. Maar geen zorgen: dat hoeft ook niet. Het is veel belangrijker om de essentie van de klantbehoefte te achterhalen, en daar via een rake kernboodschap op in te spelen. Ons model helpt je op weg.
Lees meer

Model: Je klanten vinden en vasthouden
Je klanten duurzaam aan je binden: elke organisatie wil het, maar het klinkt makkelijker dan het is. Het vraagt allereerst om diepgaande kennis van je doelgroep. Vervolgens heb je een planmatige aanpak nodig om ze op de juiste manier te bereiken met relevante, aantrekkelijke en activerende content. Ons model helpt je daarbij.
Lees meer

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing