Storytelling

Contentstrategie

Omschrijving

Storytelling staat voor het vertellen van verhalen die oprecht, geloofwaardig, emotioneel en boeiend zijn. Het doel van storytelling is het verleiden van de doelgroep, het opwekken van interesses voor organisatie, producten of diensten. Door het vertellen van goede verhalen kunnen klanten zich op een vriendelijke en aangename manier verbonden voelen. Storytelling is "soft selling".

Kenmerken van storytelling zijn:

  • authentiek;
  • emotioneel;
  • beleving;
  • kleur;
  • uniek;
  • persoonlijk;
  • inspirerend;
  • structuur;
  • elk verhaal heeft een begin, midden en einde;
  • gebeurtenissen/verhalen zijn aan elkaar verbonden.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.