Contextueel

Contentstrategie

Omschrijving

Content moet passen binnen de context waar het staat. Contextueel is het begrip voor "in relatie staan tot de context waarin het zich bevindt". Het houdt rekening met de omgeving, achtergrond en omstandigheden waarin iets plaatsvindt of wordt waargenomen.

Contextuele content moet dus ontwikkeld worden voor de situatie waarin het wordt geconsumeerd en passen binnen het kanaal waarin het verschijnt. Bijvoorbeeld een interactieve advertentie over fietsen bij een fietsroute op een site met fietsroutekaarten.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.