Kennis
Omschrijving
Kennis is datgene wat geweten en toegepast wordt door de mens of maatschappij als geheel. Kennis wordt (naast arbeid, kapitaal en grondstoffen) wel de vierde productiefactor genoemd. Kennis is één van de belangrijkste pijlers van de huidige economie. Het concurrerend vermogen bestaat uit kennis en informatie in combinatie met expertise en die dan "vertalen" naar kansen en oplossingen. Kenmerkend voor kennis is dat deze zich gestaag uitbreidt door bij nieuw onderzoek voort te bouwen op datgene wat we al weten. Kennis krijgt dan ook pas echt waarde wanneer ze gedeeld wordt en anderen er evenveel profijt van hebben als de kennisdrager.
Kennis is een belangrijke (eigenlijk onmisbare) bouwsteen voor het opbouwen van vaardigheden.
Soorten kennis zijn o.a.:
- conceptuele kennis (begripskennis): gaat over de relaties tussen begrippen, principes, wetmatigheden of theorieën en modellen;
- feitenkennis: is de basiskennis van bijvoorbeeld een vakgebied zoals bijbehorende termen, begrippen, details en handelingen;
- metacognitieve kennis: is zelfkennis, het je bewust worden van de eigen kennis en het eigen leerproces;
- procedurele kennis: is kennis over hoe iets te doen. Denk aan manieren van onderzoek, algoritmen, technieken en methoden.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.
Lees meer over Contentstrategie

Model: Klantbehoefte en kernboodschappen
Je kunt nooit aan alle behoeften van je klanten voldoen. Maar geen zorgen: dat hoeft ook niet. Het is veel belangrijker om de essentie van de klantbehoefte te achterhalen, en daar via een rake kernboodschap op in te spelen. Ons model helpt je op weg.
Lees meer

Model: Je klanten vinden en vasthouden
Je klanten duurzaam aan je binden: elke organisatie wil het, maar het klinkt makkelijker dan het is. Het vraagt allereerst om diepgaande kennis van je doelgroep. Vervolgens heb je een planmatige aanpak nodig om ze op de juiste manier te bereiken met relevante, aantrekkelijke en activerende content. Ons model helpt je daarbij.
Lees meer

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing