Marketing 4.0
Omschrijving
Marketing 4.0 is gericht op de beïnvloeding van de (digitale) klant tijdens het koopproces op basis van kennis over het gedrag van de klant: de digitalisering en personalisatie van de marketing. Focus ligt op het maximaliseren van de klanttevredenheid en het beïnvloeden van aankoopintenties.
Marketing 4.0 is de wijze waarop organisaties klanten effectiever bereiken en de klantrelaties behouden. Het draait er om hoe organisaties op authentieke wijze "stijl met inhoud" combineren om flexibeler en adaptiever te zijn. Dit alles met ondersteuning van contentinstrumenten en kanaalinstrumenten zoals Customer Relations Management systemen, Big Data, Customer Data Platforms, Content Operations Platforms, Hybride Content Management systemen en Aanbevelingsengine.
Het begrip Marketing 4.0 is van Philip Kotler, een Amerikaanse professor in Internationale Marketing.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Lees meer over Contentstrategie

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer

Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. De noodzaak tot investeringen en gedragsverandering vereist een duidelijke en goede communicatie op maat.
Lees meer

Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing