Marketing 6.0

Contentstrategie

Omschrijving

Marketing 6.0 vervaagt de grenzen tussen de fysieke en de digitale wereld: meeslepende marketing. Meeslepende marketing - ook wel metamarketing genoemd - is het gebruik van virtual reality en andere meeslepende technologieën om aantrekkelijke ervaringen te creëren, waardoor klanten op een zeer realistische en zintuiglijke manier interactie kunnen hebben met producten of merken.

Deze aanpak is erop gericht om doelgroepen aan te trekken en te fascineren, waarmee sterkere banden en merkloyaliteit worden bevorderd.

Deze soepele technologische integratie kenmerkt de marketingomgeving. Door boeiendere, interactievere en meeslepende ervaringen te bieden op zowel digitale als fysieke locaties, faciliteert metamarketing een echte convergentie van de fysieke en digitale wereld. Het is voor organisaties noodzakelijk om metamarketing te omarmen, omdat het cruciaal wordt voor de interactie met Generatie Z en Generatie Alpha.

Het begrip Marketing 6.0 is van Philip Kotler, een Amerikaanse professor in Internationale Marketing.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.