Content

Contentstrategie
Contentinstrumenten

Omschrijving

Volgens Van Dale is content "inhoud, het geheel van teksten, afbeeldingen audio, video", etc.

Maar content is meer dan teksten en afbeeldingen op social media of op de website. Het is de "inhoud" van eigenlijk de hele organisatie. Van strategie tot mensen, van facturen tot verpakkingsmateriaal, van kennis tot kanalen. Content is de toegankelijke, toepasbare én interactieve informatie die organisaties gebruiken om "waarde" te leveren aan klanten.

Alleen als alles dan op elkaar aansluit, is de organisatie in staat zich écht te onderscheiden. Klanten worden pas echt bereikt als alle content binnen een organisatie perfect op elkaar is afgestemd.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.