Contentmarketing

Contentstrategie

Omschrijving

Contentmarketing is het creëren en delen van waardevolle, relevante en consistente content om een specifieke doelgroep aan te trekken en te behouden. Het doel van contentmarketing is niet direct het verkopen, maar het opbouwen van vertrouwen, het versterken van de merkbeleving, en het uiteindelijk stimuleren van klantgedrag dat winstgevend is voor de organisatie. Contentmarketing is het bieden van oplossingen, educatie en/of vermaak.

De kern van contentmarketing is het leveren van content die zo nuttig of aantrekkelijk is dat het de doelgroep op een natuurlijke manier naar zich toe trekt, waardoor er een langdurige relatie ontstaat.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.