Content-DNA
Omschrijving
Content-DNA is de ziel van de content. Het weerspiegelt de sfeer, de cultuur, de normen, de waarden en de stijl van de organisatie. Ze speelt bovendien perfect in op de doelgroep.
Content-DNA gaat ook uit van de doelgroepen, hun wensen, behoeften en (emotionele) (koop)motieven. Organisaties die de juiste content-DNA gebruiken, raken hun doelgroepen direct en krijgen een plek in hun hoofd (hoge breinpositie).
Content met content-DNA wordt beter gevonden, gehoord, gezien en gelezen. En daardoor wordt het geloofd, onthouden en vooral beter gedeeld.
Onderstaande vijf eigenschappen vormen samen de content-DNA:
Karaktereigenschappen van de content:
- DNA van de organisatie: normen en waarden van de organisatie.
- stijl van de organisatie: hoe met medewerkers, klanten en alle andere doelgroepsegmenten wordt omgegaan.
Kleur-/identiteitseigenschappen van de content:
- stem: van de organisatie in je teksten, beelden en audio. Een stem verandert niet, maar moet wel bij je passen;
- toon: de gekozen toon (in woord, beeld, video en audio) die past bij de doelgroep en organisatie. Een toon kan per doelgroep en situatie verschillen.
- ritme: de afwisseling en het tempo van de content (tekst, beeld, audio en video).
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Lees meer over Contentstrategie

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer

Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. De noodzaak tot investeringen en gedragsverandering vereist een duidelijke en goede communicatie op maat.
Lees meer

Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing