Marketing 2.0
Omschrijving
Marketing 2.0 is klantgericht: klantgerichte marketing. Door de komst van technologie zijn de contactmogelijkheden tussen klant en organisatie verruimd. Daarnaast heeft de klant veel meer toegang tot kennis en informatie. Het doel is om aan de eisen van de klant te voldoen en de voorkeur van de klant te waarderen en te honoreren.
De manier van in contact komen en blijven met de klant is het aangaan en vasthouden van een dialoog en het opbouwen van een relatie. Ook co-creatie - samen met klanten producten en diensten ontwikkelen - maakt deel uit van Marketing 2.0.
Het begrip Marketing 2.0 is van Philip Kotler, een Amerikaanse professor in Internationale Marketing.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Lees meer over Contentstrategie

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer

Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. De noodzaak tot investeringen en gedragsverandering vereist een duidelijke en goede communicatie op maat.
Lees meer

Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing