Marketing 2.0

Contentstrategie

Omschrijving

Marketing 2.0 is klantgericht: klantgerichte marketing. Door de komst van technologie zijn de contactmogelijkheden tussen klant en organisatie verruimd. Daarnaast heeft de klant veel meer toegang tot kennis en informatie. Het doel is om aan de eisen van de klant te voldoen en de voorkeur van de klant te waarderen en te honoreren.

De manier van in contact komen en blijven met de klant is het aangaan en vasthouden van een dialoog en het opbouwen van een relatie. Ook co-creatie - samen met klanten producten en diensten ontwikkelen - maakt deel uit van Marketing 2.0.

Het begrip Marketing 2.0 is van Philip Kotler, een Amerikaanse professor in Internationale Marketing.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.