Klanttaal
Omschrijving
In de wereld van content zijn eigenlijk twee soorten "talen" te onderscheiden; te weten "klanttaal" en "vaktaal". Vaktaal wordt ook wel "jargon" genoemd. Regelmatig wordt vakjargon gebruikt als er iets gecommuniceerd wordt. Dat is niet erg als de content gericht is op mensen binnen het specifieke vakgebied waar het jargon gehanteerd wordt.
Het is wel lastig als een doelgroep "bereikt" moet worden die niet in het vakgebied actief is. Dan is content in de taal en op het kennisniveau van de klant essentieel, want dan wordt de content direct begrepen door de doelgroep.
Spreken we over klanttaal, dan gaat het ook over de juiste aanspreektoon richting de specifieke doelgroep. Elk doelgroepsegment heeft zijn eigen woordkeuze en stijl. Om een doelgroep te "bereiken" is het belangrijk om de taal en het kennisniveau van die specifieke doelgroep te kennen en toe te passen.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Lees meer over Contentstrategie

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer

Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. Dat vereist een goede communicatie op maat door energieleveranciers en gemeente. Met als doel het realiseren van gedragsverandering en investeringen.
Lees meer

Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing