Business Intelligence

Contentstrategie
Kanaalstrategie

Omschrijving

Business Intelligence (BI) omvat de methoden, technieken en tools waarmee data met betrekking tot een organisatie, doelen en processen worden verzameld en geanalyseerd. Zodat er heldere inzichten ontstaan die organisaties helpen beter onderbouwde beslissingen te nemen.

Doel is het doeltreffend nemen van data gedreven beslissingen op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

Een data gedreven beslissing is voor het merendeel gebaseerd op onweerlegbare data en feiten, gecombineerd met de juiste inzichten, kennis en ervaring.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.