Contentstrategie

Contentstrategie

Omschrijving

De doelgroep verwacht bij ieder contact een unieke en persoonlijke beleving én duidelijkheid, door een juiste en bruikbare reactie op vragen en behoeften. Dat is precies wat de contentstrategie vaststelt. In de contentstrategie wordt bepaald hoe de doelgroep wordt benaderd en behandeld. De contentstrategie bepaalt ook in welke stijl en vorm en met welke doelstelling en boodschap de content zijn werk moet doen. De contentstrategie is gericht op het planmatig en duurzaam bepalen hoe doelgroepen in hun behoeften worden voorzien én hoe content effectief kan bijdragen aan de (merk)waarden en doelstellingen van de organisatie.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.