Consistente content

Contentstrategie

Omschrijving

Consistentie is een belangrijk kwaliteitscriterium voor content. Het betekent "samenhangend en niet tegenstrijdig". Door het voorkomen van overlap, dubbelingen en witte vlekken en het opbouwen van een logische volgorde in een verhaal, ontstaat samenhang. Er mogen geen tegenstrijdigheden in het verhaal voorkomen. Dit geldt niet alleen voor de content in één verhaal. Consistentie is van toepassing op alle content van een organisatie.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.