Merkpositionering

Contentstrategie

Omschrijving

De merkpositionering is de unieke onderscheidende waarde die een merkidentiteit aan een klant toont. Het is een marketingstrategie die een merk toepast om de merkidentiteit te bestendigen en tegelijkertijd om de waardepropositie over te brengen.

Een merkpositionering is de betekenisvolle plek die een merk inneemt in het hoofd en hart van mensen. Dankzij een gedegen en onderscheidende positionering claimt een merk een unieke reden om "gekocht" te worden. Klanten willen graag bij een sterke en unieke merkidentiteit horen.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.