Merkpositionering
Omschrijving
De merkpositionering is de unieke onderscheidende waarde die een merkidentiteit aan een klant toont. Het is een marketingstrategie die een merk toepast om de merkidentiteit te bestendigen en tegelijkertijd om de waardepropositie over te brengen.
Een merkpositionering is de betekenisvolle plek die een merk inneemt in het hoofd en hart van mensen. Dankzij een gedegen en onderscheidende positionering claimt een merk een unieke reden om "gekocht" te worden. Klanten willen graag bij een sterke en unieke merkidentiteit horen.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Lees meer over Contentstrategie

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer

Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. De noodzaak tot investeringen en gedragsverandering vereist een duidelijke en goede communicatie op maat.
Lees meer

Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing