Crisiscommunicatie

Contentstrategie

Omschrijving

Crisiscommunicatie is het proces van verzamelen, verwerken en distribueren van informatie tijdens een crisis. Met als belangrijkste doel het:

  • voorkomen en verminderen van de gevolgen voor de eventueel getroffenen en het beperken van de schade;
  • beschermen van de reputatie van een organisatie en het zorgen voor continuïteit;
  • verminderen of voorkomen van onrust en onzekerheid;
  • versterken van vertrouwen.

Een crisis is bijvoorbeeld een situatie die de openbare veiligheid, de financiën en de reputatie van een organisatie, de sector, of interne en externe personen bedreigt. Een crisissituatie en daardoor de communicatie daarover kan door datagebrek en een hoge tijdsdruk zeer complex zijn. Veel organisaties beschikken dan ook over een crisisteam en een crisisstrategie.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.