Marketing 3.0

Contentstrategie

Omschrijving

Marketing 3.0 is gericht op de mens "achter" de klant: mensgerichte marketing door beleving. De focus is kennis over de complexe multimediale mens. Klanten kiezen op hun beurt voor organisaties, producten en diensten die voldoen aan hun diepere behoeften aan participatie, creativiteit, gemeenschap en idealisme. Marketing 3.0 richt zich op het creëren van producten, diensten en culturen die de waarden van de doelgroep inspireren, omvatten en weerspiegelen.

Het begrip Marketing 3.0 is van Philip Kotler, een Amerikaanse professor in Internationale Marketing.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.