B1
Omschrijving
Taalniveau B1 staat voor eenvoudig Nederlands. Het merendeel van de mensen begrijpt teksten op taalniveau B1. Een tekst op B1-niveau bestaat uit makkelijke, begrijpelijke woorden die bijna iedereen gebruikt. Een tekst op taalniveau B1 leest makkelijk en snel. Zeker als die op de smartphone wordt gelezen.
Kenmerken zijn:
- duidelijke titel(s) en tussenkoppen;
- actieve schrijfstijl, met voorbeelden;
- eenvoudige woorden die iedereen kent;
- korte en duidelijke zinnen.
De taalniveaus zijn beschreven in het 'Europees Referentiekader voor de Talen' (ERK). Het ERK is in het leven geroepen om het niveau te kunnen beschrijven waarop iemand een vreemde taal beheerst. Er zijn zes verschillende niveaus:
- taalniveau A1: zeer eenvoudige zinnen.
- taalniveau A2: zeer korte, eenvoudige teksten.
- taalniveau B1: bestaat uit hoogfrequente, alledaagse taal.
- taalniveau B2: artikelen en verslagen die betrekking hebben op eigentijdse problemen.
- taalniveau C1: lange en complexe feitelijke en literaire teksten in verschillende stijlen.
- taalniveau C2: abstracte, structureel of linguïstisch complexe teksten zoals handleidingen, specialistische artikelen en literaire werken.
Helaas wordt er nog vaak content op niveau C2 aangeboden, vooral door de overheid.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Lees meer over Contentstrategie

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer

Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. De noodzaak tot investeringen en gedragsverandering vereist een duidelijke en goede communicatie op maat.
Lees meer

Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing