B1
Omschrijving
Taalniveau B1 staat voor eenvoudig Nederlands. Het merendeel van de mensen begrijpt teksten op taalniveau B1. Een tekst op B1-niveau bestaat uit makkelijke, begrijpelijke woorden die bijna iedereen gebruikt. Een tekst op taalniveau B1 leest makkelijk en snel. Zeker als die op de smartphone wordt gelezen.
Kenmerken zijn:
- duidelijke titel(s) en tussenkoppen;
- actieve schrijfstijl, met voorbeelden;
- eenvoudige woorden die iedereen kent;
- korte en duidelijke zinnen.
De taalniveaus zijn beschreven in het 'Europees Referentiekader voor de Talen' (ERK). Het ERK is in het leven geroepen om het niveau te kunnen beschrijven waarop iemand een vreemde taal beheerst. Er zijn zes verschillende niveaus:
- taalniveau A1: zeer eenvoudige zinnen.
- taalniveau A2: zeer korte, eenvoudige teksten.
- taalniveau B1: bestaat uit hoogfrequente, alledaagse taal.
- taalniveau B2: artikelen en verslagen die betrekking hebben op eigentijdse problemen.
- taalniveau C1: lange en complexe feitelijke en literaire teksten in verschillende stijlen.
- taalniveau C2: abstracte, structureel of linguïstisch complexe teksten zoals handleidingen, specialistische artikelen en literaire werken.
Helaas wordt er nog vaak content op niveau C2 aangeboden, vooral door de overheid.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.
Lees meer over Contentstrategie

Model: Klantbehoefte en kernboodschappen
Je kunt nooit aan alle behoeften van je klanten voldoen. Maar geen zorgen: dat hoeft ook niet. Het is veel belangrijker om de essentie van de klantbehoefte te achterhalen, en daar via een rake kernboodschap op in te spelen. Ons model helpt je op weg.
Lees meer

Model: Je klanten vinden en vasthouden
Je klanten duurzaam aan je binden: elke organisatie wil het, maar het klinkt makkelijker dan het is. Het vraagt allereerst om diepgaande kennis van je doelgroep. Vervolgens heb je een planmatige aanpak nodig om ze op de juiste manier te bereiken met relevante, aantrekkelijke en activerende content. Ons model helpt je daarbij.
Lees meer

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing