Content diepgang

Contentstrategie

Omschrijving

Content kent drie niveaus van diepgang. Het gaat daarbij om de "intellectuele diepgang". Die heeft betrekking op de diepgaandheid en uitgebreidheid van de beschrijving van het onderwerp. De drie niveaus zijn:

  • Evergreen: waardevol, relevant, gelaagd, altijd interessant om te lezen. Is tijdloos.
  • Insightful: verhelderend en informatief, nuttig om te lezen. Is verklarend.
  • Snackable: simpele, eenvoudige, enkelvoudige boodschap. Is makkelijk om te lezen.

Contentstrategie

Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep wenst, nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Dankzij een sterke identiteit is ook duidelijk waar de organisatie en merk voor staan en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.


Wil je weten hoe je een contentstrategie maakt, zodat jouw content altijd perfect zijn werk doet? Download dan onze whitepaper contentstrategie DE KISS CODE.