Consonante content
Omschrijving
Consonante content is in overeenstemming met de waarden, interesses en behoeften van de doelgroep. Consonante content sluit perfect aan bij de verwachtingen en overtuigingen van de doelgroep, het spreekt aan en geeft gevoel van herkenning. Het idee is dat de content niet alleen informatief of vermakelijk is, maar ook resoneert op een dieper niveau, wat leidt tot een sterkere connectie en betrokkenheid.
Consonante content zorgt ervoor dat de boodschap overeenkomt met de identiteit van het merk én met de perceptie van de doelgroep. Het gaat niet alleen om het "wat", maar ook om het "hoe" en het "waarom", om zo emotionele resonantie te creëren bij doelgroep en organisatie.
Contentstrategie
Doel van een contentstrategie is planmatig en duurzaam bepalen wat de doelgroep nodig heeft en waardeert. Ook staat in de contentstrategie hoe content effectief bij kan dragen aan de merkwaarden en doelstellingen van de organisatie. Vanuit de identiteit is ook duidelijk waar de organisatie voor staat en wat doelgroepen kunnen verwachten en beleven.
Lees meer over Contentstrategie

Contentstrategie: geef richting aan je content
Zonder contentstrategie schiet je met hagel. Leer hoe je de basis legt voor sterke content die raakt en resultaat oplevert.
Lees meer

Content-DNA: een sterk merk herken je
Met een sterk content-DNA onderscheid je je in de contentmassa. Leer hoe je een unieke merkidentiteit creëert die klanten direct herkennen én omarmen.
Lees meer

Marketing- en energietransitie gaan hand in hand
De energietransitie vraagt veel van iedereen. De noodzaak tot investeringen en gedragsverandering vereist een duidelijke en goede communicatie op maat.
Lees meer

Een unieke positie voor jouw hogeschool
Door je positionering als onderwijsinstelling onder de loep te nemen, zorg je dat jouw hogeschool zich onderscheidt én blijft hangen bij nieuwe studenten.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentstrategie (30)
Agile
B1
Business Intelligence
Call To Action
Consistente content
Consonante content
Content
Contentmarketing