Persona
Omschrijving
Een persona is eigenlijk gewoon een profiel: een gedetailleerde omschrijving van een doelgroep(segment). Het is een schets van een fictieve klant met zijn eigen behoeften, wensen, gewoonten, drijfveren en percepties.
Die fictieve klant staat symbool voor een bepaald segment. Segmenten zijn groepen die overeenkomen op verschillende kenmerken. Bijvoorbeeld leeftijd, regio of gedrag, zoals "traditioneel zijn". Een voorbeeld is: schoolverlaters.
Een persona of klantprofiel bevat alle kenmerken van ieder doelgroepsegment. Een goed profiel is nodig om de verschillende doelgroepsegmenten te kunnen bedienen met de juiste content, kanalen en functionaliteit. Door de kennis over het segment kan er maatwerk worden geboden. Vanuit het beheerperspectief is het belangrijk om het aantal doelgroepsegmenten (klantprofielen) te beperken.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.
Lees meer over Contentinstrumenten

Model: Content-DNA
Het DNA van je content bepaalt hoe jij jezelf op alle kanalen laat zien. In vier stappen maak je jouw eigen content-CNA met een eigen stem. Zodat iedereen, zelfs zonder logo, ziet dat jij het bent.
Lees meer

Model: Klantprofiel in kaart brengen
Met behulp van ons model Klantprofiel in kaart brengen ontwikkel je in vijf stappen een persona.
Lees meer

Linkbuilding in het AI-tijdperk: zo blijf je zichtbaar voor je doelgroep
Goede backlinks zorgen voor zichtbaarheid en autoriteit. Lees hoe je met linkbuilding inzet en hoe onze vijf V’s voor linkbuilding je - ook in dit AI tijdperk je helpen.
Lees meer

AI Overview verandert de spelregels. Ben jij er klaar voor?
AI Overview verandert zoekmachines naar antwoordmachines, Dit is nog maar het begin van alle ontwikkelingen. Lees wat ons nog te wachten staat, en hoe onze zeven tips je nu kunnen helpen.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action